پرده مناسب دفتر کار و محیط اداری

چند نکته برای خرید پرده مناسب برای فضای اداری وجود دارد که باید در نظر گرفته شوند:

استایل، سایز، عملکرد و رنگ

پیدا کردن مدل و طرح موردنظرکه با فضا بیشترین هماهنگی را داشته باشد، نقطه شروع برای یک دفتر کار شیک است. برای انتخاب گزینه های زیادی وجود دارد از جمله کرکره های چوبی و فلزی، شید رول و زبرا ، لوردراپه و… که همگی در رنگ ها و طرح های مختلفی در بازار موجودند که با در نظر گرفتن میزان سهولت نصب و نگهداری و میزان عبور نور داخواه می توان آن را انتخاب کرد.

آسایش و رفاه کارمندان و مشتریان

این که محیط کاری تاثیر مستقیم روی آسایش و آرامش کارمندان دارد نظریه ای اثبات شده است که باعث ساعت کاری مفید کارمندان خواهد شد.

باید به میزان نور مصنوعی و طبیعی دقت کنید تا مشکلاتی مثل خستگی چشم را تا حد ممکن پایین بیاورید. با تنظیم نور می توانید از درخشندگی بیش از حد مانیتور های کامپیوترها بکاهید، پرده هایی نظیر کرکره های فلزی و چوبی و پرده زبرا قابلیت تنظیم نور را دارند .

از لحاظ ایمنی هم برای پرده مناسب دفتر کار می توان پرده های زنجیر دار را پیشنهاد کرد و پیش از همه بهتر است نحوه تمیز کردن این کرکره ها را در نظر بگیرید.

پوشانندگی و حریم خصوصی

برای پوشانندگی و حفظ محیط داخلی باید انواع فضا های اداری را در نظر بگیرید ازجمله اداراتی که کنار خیابان واقع شده اند، فضاهایی که با پارتیشن های شیشه ای از هم جدا شده اند و پرده های ولومی جهت قرار گرفتن بین پارتیشن بکار برده می شود و فضاهایی که محیط یکپارچه دارند.

با مشورت مشاوران می توانید انواع پرده های آستردار (انواع شب و روز و شید ) را بهتر بشناسید و میزان عبور جریان هوا و صدا را نیز در نظر بگیرید.

بودجه

سرمایه گذاری و بودجه ای که برای انتخاب پرده مناسب با محیط گذاشته می شود تصمیم بزرگی است.

اگر میخواهید هزینه کم تری صرف کنید شید و زبرا ساده ، کرکره های فلزی و لوردراپه های ساده قیمت پایین تری نسبت به سایر پرده ها نظیر کرکره های چوبی دارند.

اما طبق تجربه مشخص شده که انتخاب پرده مناسب می تواند تاثیر زیادی روی کاهش هزینه ها خصوصا مصرف انرژی و گرما داشته باشد. استفاده از شید ها و زبرا های بلک اوت می تواند در کاهش هدر رفت انرژی کمک کند.

هماهنگی با فضا و رنگ های موجود در اتاق

بهتر است پرده هایی انتخاب شده با فضا و رنگ های موجود در محیط و البته پوشش کارمندان اداره هماهنگ باشد و به کلی زیبایی شناسی و هویت محیط را تغییر ندهد بلکه سعی در تقویت آن داشته باشد. انتخاب رنگ مناسب جهت دفتر کار میتواند باعث افزایش راندمان کاری شود.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

Want to join the discussion?
Feel free to contribute!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *